loading...
بلاگ بیمه و بانک
مادر بازدید : 13 سه شنبه 17 آبان 1401 نظرات (0)

بدون شک یکی از جاذبه‌ها و زیبایی شهرهای مناطق آزاد وجود ماشین‌های لاکچری است. اگر به شهرهایی مانند چابهار یا انزلی و کیش سفر کرده باشید نگاهتان به این ماشین های لوکس و آخرین سیستم افتاده است. این ماشین‌ها اکثرا وارداتی هستند و دارای پلاک ویژه مناطق آزاد هستند. همه این ماشین‌ها در حالت عادی گران قیمت و لوکس محسوب می‌شوند.  آیا نحوه محاسبه بیمه شخص ثالث برای ماشین های لاکچری در مناطق آزاد و معمولی متفاوت است؟

 آیا بیمه شخص ثالث برای ماشینهای پلاک منطقه آزاد اجباری است؟

همه خودروها از جمله ماشین‌های پلاک مناطق ازاد برای رفت و آمد به وجود بیمه شخص ثالث معتبر نیاز دارند. به بیان دیگر بیمه شخص ثالث برای خودروهای مناطق آزاد اجباری است.

بیمه شخص ثالث در مناطق آزاد چه پوشش‌هایی دارد؟

فرقی نمی‌کند منطقه عادی یا آزاد! پوشش‌های بیمه شخص ثالث یکسان است و با خرید آن می‌توانید در مناطق آزاد از پوشش‌های زیر بهره‌مند شوید:

  • خسارت جانی

بوسیله این پوشش همه خسارت‌های جسمی و بدنی به شخص سوم ( شخصی به غیر از رانند مقصر) از جمله فوت، جراحات و دیه فوت پرداخت می‌شود.

  • خسارت مالی

این پوشش برای جبران خسارت‌های مالی به ماشین شخص سوم استفاده می‌شود.

  • خسارت جانی راننده

در این پوشش نیز خسارات بدنی وارده به راننده مقصر در تصادف پوشش داده می‌شود.

2 نکته مهم در مورد بیمه شخص ثالث در مناطق آزاد

تمامی بیمه شخص ثالث‌های شرکت‌های گوناگون اعم از دولتی و خصوصی در منطقه‌های آزاد مانند کیش و قشم اعتبار دارند. اگر شما نیز قصد رانندگی در این مناطق را دارید بهتر است به دو نکته زیر توجه کنید:

  • همانطور که گفتیم تمامی بیم‌های شخش ثالث در مناطق آراد معتبرند و حتی اگر شما با ماشین شخصی خود به این مناطق سفر کنید می‌توانید از بیمه شخص ثالث خود استفاده کنید.
  • بهترین بیمه ها برای استفاده در مناطق آژاد شرکت بیمه آسماری، حافظ و امید هستند.

 

چگونه بهترین بیمه شخص ثالث را بخریم؟

شاخص‌های تاثیرگذار در تعیین بهترین بیمه شخص ثالث، سطح توانگری شرکت‌های بیمه، تعدد مراکز پرداخت خسارت، میزان تخفیفات بیمه شخص ثالث، پوشش‌های مالی، رتبه رضایتمندی و سهم از بازار شرکت بیمه‌گر هستند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت بیمه‌دات کام، بهترین بیمه شخص ثالث را با توجه به شرایط خود از بین شرکت‌های بیمه‌ای مختلف انتخاب و خریداری نمایید. همچنین برای بررسی صحت بیمه‌نامه خودرو شخص ثالث، می‌توانید با مراجعه به سایت بیمه مرکزی و سامانه سنهاب، با وارد کردن شماره بیمه‌نامه خود از صحت آن اطمینان حاصل نمایید.

مادر بازدید : 16 یکشنبه 01 آبان 1401 نظرات (0)

همه ورزشکاران چه ورزش های گروهی و چه انفرادی پتانسیل بالایی در آسیب دیدگی دارند. درست در زمانی که فکرش را هم نمی‌کنید که اتفاق و یا حرکت اشتباه می‌تواند برای مدتی شما را از میادین ورزشی و تمرینی دور نگه دارد. اما راه‌کار چیست؟ با رعایت اصول درست تمرین شما تا یک حدی می‌توانید از بروز مصدومیت ها جلوگیری کنید و آنها را به حداقل برسانید. یکی از بهترین راه حل ها برای آمادگی هرچه بیشتر در برابر مصدومیت ها و اتفاقات ناگهانی بیمه ورزشی است.

چه ورزشکار حرفه ای هستید چه آماتور! چه برای اوقات فراغت و تفریح چند ساعتی در هفته در باشگاه های ورزشی می‌گذارنید، بهتر است قبل از هرچیزی از داشتن بیمه ورزشی مطمئن شوید. اما این بیمه نامه چه پوشش هایی دارد و چگونه باید آنرا تهیه کنیم؟

بیمه ورزشی چیست؟

بیمه ورزشی یک قرارداد بین ورزشکار و فدارسیون مربوطه است، که در این قرار داد فدارسیون موظف است در صورت بوجود آمدن آسیب های جانی و بدنی، نقص عضو و یا فوت، هزینه و خسارت آنرا پرداخت نماید. در مقابل نیز، ورزشکار نیز وظیفه دارد هزینه ای بعنوان نرخ بیمه پرداخت نماید.

بیمه ورزشی یکی از زیر دسته های بیمه حوادث است که برای پوشش ورزشکاران بوجود آمده است.

چگونه کارت بیمه ورزشی بگیریم؟

بعد از ثبت نامه بیمه ورزشی، یک کارت از طرف فدراسیون پزشکی ورزشی به ورزشکار حرفه ای یا آماتور داده می‌شود که آن نشان دهنده این موضوع است که ورزشکار تحت پوشش بیمه ورزشی است. در گذشته افراد تنها به صورت حضوری می‌توانستند برای گرفتن کار بیمه اقدام نمایند، اما امروزه افراد این امکان را دارند تا آنلاین هم برای برای ثبت نام و گرفتن کارت اقدام نمایند.

بیمه ورزشی برای چه کسانی مناسب است؟

هر فردی که امروزه به هر نحوی در روز ورزش حرفه ای یا عادی انجام می‌دهد یک گزینه مناسب برای استفاده از بیمه ورزشی است. از جمله افرادی که به بیمه ورزشی نیاز دارند می‌توان به ورزشکاران آماتور، حرفه‌ای، قهرمان‌های ورزشی، مدال‌آوران، ملی‌پوش‌ها، پیشکسوت‌های ورزشی، و کوهنوردان اشاره کرد.

به غیر از این افراد، اقشار دیگری می‌توانند از بیمه بیمه نامه استفاده های مفیدی کنند، مانند: لیدرهای ورزشی، مربی ها، کادر فنی و سایر مسئولین باشگاه ها.

مهم ترین پوشش های بیمه ورزشی چیست؟

بیمه ورزشی پوشش دهنده و جبرانگر اتفاقاتی است که در حین ورزش و تمرین برای ورزشکار پیش می‌آید. از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جبران هزینه درمان خسارتی که هنگام فعالیت ورزشی برای .رزشگار بوجود آمده است
  • پرداخت هزینه غرامت نقص عضوی که ورزشکار در هنگام تمرین ورزشی در باشگاه دچار آن شده است
  • پرداخت غرامت فوت ناشی از فعالیت ورزشی ورزشکار که به وارث او پرداخت می‌شود

خید بیمه ورزشی

برای خرید بیمه ورزشی می توانید از طریق باشگاه خود اقدامات اولیه را با ارائه کارت ملی و چند قطعه عکس پیش ببرید. همچنین اگر فعالیت های ورزشی شما در اماکن و سالن‌ها نیست، کارشناسان بیمه دات کام پوشش بیمه حوادث انفرادی را به شما توصیه می‌کنند. کارگزاری رسمی بیمه دات کام جزو محدود کارگزاری های رسمی آنلاین صنعت بیمه به شمار می آید. این برند با بیش از چندین هزار مشتری فعال توانسته است خدمات گسترده ای را در موضوعات مختلف خرید،مقایسه و استعلام اینترنتی بیمه ارائه دهد. در این حوزه نیز، سایت بیمه دات کام امکان استعلام مقایسه،استعلام و خرید بیمه حوادث را در سایت خود فراهم آورده است تا کاربران بتوانند به راحتی و با چند کلیک کوتاه بیمه نامه خود را تهیه نمایند.

مادر بازدید : 20 سه شنبه 22 شهریور 1401 نظرات (0)

یکی از بهترین روش ها برای خرید بیمه بدنه با شرایط مناسب خرید بیمه بدنه قسطی یا اقساطی می باشد. امروزه شرکت های مختلف بیمه بیمه بدنه و دیگر انواع بیمه خودرو را بصورت قسطی و با شرایط خوب به فروش می رسانند.

بیمه بدنه قسطی دارای مزایای بسیاری می باشد که می تواند خرید این بیمه نامه را بیش از پیش برای تان مناسب و ساده کند. اما چگونه و از کجا می توان بیمه نامه بدنه قسطی خرید؟ یا اینکه اقساط آن چند ماهه است؟

بیمه بدنه قسطی چه مزایایی دارد؟

چه بیمه بدنه و چه بیمه شخص ثالث قسطی دارای مزیت های بسیاری هستند که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم:

  • امکان پرداخت هزینه بیمه در چند قسط و بصورت تدریجی
  • امکان جمع کردن پول برای صاحب ماشین، بدین صورت که راننده دیگر مجبور نیست به سرمایه هرچند کم خود برای پرداخت نرخ بیمه دست بزند و می تواند آنرا بصورت تدریجی و بدون چالش پرداخت کند.
  • همچنین در زمان خرید بیمه بدنه قسطی، خبری از کارمزد نیست، این خود یک مزیت بسیار خوب برای خرید بیمه نامه می باشد.

چگونگی خرید بیمه بدنه قسطی

نحوه خرید بیمه بدنه قطی بدین صورت می باشد که در ابتدا فرد می تواند میزانی از حق بیمه را پرداخت نماید و مابقی را در زمان موعد سررسید بیمه پرداخت نماید. هر شرکت بیمه برای مدل قسطی بیمه بدنه شرایط گوناگونی را وضع کرده اند. اما بصورت کلی و عمومی شرکت بیمه های حدود 50 درصد از هزینه بیمه نامه در ابتدای کار دریافت می کنند. باقی هزینه نیز می تواند در چهار تا هشت قسط پرداخت شود.

قیمت بیمه بدنه چگونه محاسبه می‌شود؟

مولفه های گوناگونی در محاسبه قیمت بیمه بدنه تاثیرگذار هستند:

  • مشخصات خودرو

عواملی نظیر سال ساخت اتومبیل، نوع خودرو، ارزش خودرو و کاربری آن در محاسبه نرخ بیمه بدنه نقش پررنگ دارند.

  • پوشش‌های اضافی(تبعی) بیمه بدنه

در صورت انتخاب هریک از پوشش‌های اضافی یادشده،مبلغی بر قیمت در خرید بیمه بدنه اضافه می‌کند. انتخاب پوشش‌های بیمه‌ای بیشتر با قیمت بالاتر بیمه بدنه همراه است.

  • تخفیف‌های بیمه بدنه

تخفیفات در محاسبه قیمت بیمه بدنه شامل تخفیفهای عدم خسارت، تخفیف خودروی صفر،تخفیف خرید نقدی بیمه بدنه اتومبیل، تخفیف ارزش خودرو هستند که همگی از قیمت نهایی بیمه بدنه کسر می‌شوند.

خرید بهترین بیمه بدنه بصورت اقساط

وجود سایت های خرید و فروش بیمه بصورت آنلاین بسیاری از دشواری ها و چالش های خرید بیمه را از بین برده است. حال فکر کنید با اضافه شدن گزینه قسطی به خرید بیمه این پروسه چقدر شیرین تر نیز بشود. به همین راحتی! شما می توانید با پرداخت مبلغی اندک آن هم بصورت قسطی و بدون کارمزد از متعلقات و ماشین ارزشمند خود مراقبت و مواظبت کنید.

مادر بازدید : 19 دوشنبه 07 شهریور 1401 نظرات (0)

سرطان؟ اسمی خطرناک که می تواند در دور از جان گریبان گیر هرکسی شود! زندگی صنعتی جدا از تمام دستاوردهای مادی که داشت یک ارمغان های بعضا تلخ هم برای همه انسان ها داشت و یکی از آن بدون شک سرطان است.

یکی از پر هزینه ترین بیماری های ایران و سراسر جهان همین بیماری است که فرد در زمان روبرو شدن با چنین وضعیتی، بدون شک به مشکلات و هزینه های آن فکر خواهد کرد. تا حرف از بیماری و هزینه های آن می شود به بیمه پناه می بریم، اما آیا بیمه پوشش مناسبی برای این مشکل دارد یا خیر؟

بیمه تکمیلی با پوشش با سرطان

این روزها که غذا و خوراکی های ضد سرطان بسیار گران شده احتمال ابتلای سرطاان در هر خانواده ای وجود دارد. شرایط زمانی سخت و چالش تر می شود که خانواد و پدر از راه کارمندی امرار معاش می کنند.

انتخاب مناسب ترین بیمه با پوشش سرطان، می تواند نقش بسیار زیادی در کم کردن هزینه ها داشته باشد بنابراین یک شناخت کامل از انواع بیمه نامه و سقف تعهدات شرکت های مختلف بیمه تکمیلی می تواند باهث شود که در نهایت هم انتخاب بهتری داشته باشید هم از پرداخت هزینه گزاف خود داری کنید.

خرید به موقع بیمه تکمیلی برای سرطان

یکی از نکاتی که باید به آن توجه گنید خرید به موقع این بیمه نامه است. بهتر است از قبل و پیش ازابتلا به این بیماری، بیمه نامه خود را تهیه کنید. زیرا اگر بعد از ابتلا دیگر امکان استفاده از این پشش را نخواهید داشت.

اگر در شرایطی زندگی می کنید که احتمالی این بیماری را زیاد تر می کنند مانند: شرایط کاری، آب و هوای محیطی که در آن زندگی می کنید و یا در اطرافیان و آشنایان یا فامیلان کسی را دارید که با این بیماری دست و پنجه نرم کرده است؛ همین امروز این بیمه را بخرید تا روز احتمالی با چالش روبرو نشوید

بیمه تکمیلی در انواع گروهی، خانوادگی و ... پوشش های بسیار زیاد و اساسی دارد؛ اما موارد زیر از جمله پوشش هایی ست که می توانید از آن برای درمان سرطان استفاده نمایید
بستری و جراحی های محدود

تکه برداری و عمل های سرپایی

پاراکلینیکی؛ مانند رادیوگرفی یا سونوگرفای

پاراکلینیکی 2؛ مانند آندوسکپی، خدمات تشخیصی تنفسی، نوار مثانه، الکتروانسفالوگرافی

خرید بهترین بیمه برای سرطان

امروز دیگر مانند گذشته نیست و به صورتی غیر حضوری می توانید با مراجعه به وبسایت های خرید بیمه ضمن مقایسه شرکت های، بهترین را انتخاب نمایید..

مادر بازدید : 26 شنبه 15 مرداد 1401 نظرات (0)

افراد در اقشار مختلف به دلایل گوناگون تمایل به خرید به ماشین دست دوم یا کارکرده دارند. در زمان خرید ماشین های دست دوم می بایست نکاتی را رعایت کنید تا از ضرر های مالی جلوگیری کنید! یکی از این نکات کارشناسی خودرو می باشد.

طبق آمار و ارقامی که در مورد سلامت ماشین های کارکرده منتشر شده، بیش از 70 درصد این خودروها دارای مشکلات فنی یا بدنی هستند، نکته ای مهم که ممکن است به دلیل عجله بیش از حد خریدار یا چرب زبانی فروشنده از چشم شما دور بماند.

کارشناس خودرو کیست؟

اصولا فردی را کارشناس خودرو می دانند که بصورت صد در صدی در مسائل بدنی، موتوری و ... مهارت کامل دارد. این روزها ممکن است حتی پیدا کردن یه کارشناس خودرو همانند یک ماشین دست دوم بی عیب سخت باشد. کارشناس خودرو بصورت کلی می بایست بتواند بررسی های زیر را بصورت کامل انجام دهد:

  • بررسی فنی ماشین
  • چکاپ موتور
  • بررسی جلوبندی
  • بررسی گیربکس و دنده
  • عیب یابی بدنه ماشین

 

چرا انجام کارشناسی خودرو مهم است؟

مهم ترین عاملی که بخاطر آن به شما توصیه می کنیم کارشناسی خودرو را انجام دهید قیمت ماشین است! بله با این کار شما بصورت دقیق می فهمید که ارزش یک خودرو دست دوم چقدر است؟ بدین صورت می توانید سلامتی ماشین مورد نظر خود را مورد سنجش کامل قرار دهید و بعد خرید خود را نهایی کنید تا ضرر مالی را به حداقل ترین میزان ممکن برسانید.

قیمت در کارشناسی خودرو به چه عواملی بستگی دارد؟

همانطور که بالا گفتیم یک کارشناس خودرو نکات مختلفی را بررسی می کند تا ارزش ماشین تان را بصورت دقیق و بدون خطا تخمین بزند، اما آیا داستان به همینجا ختم می شود؟ خیر اینگونه نیست و از دیگر مسائلی که می تواند قیمت یک ماشین در ارزیابی و کارشناسی رو مشخص کند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدل ماشین
  • آپشن های خودرو
  • تعداد آپشن های ماشین

کاربری خودروکارشناسی و بازدید از خودرو شرط لازم خرید بیمه بدنه

همانطور که می‌دانید خودروها دارای دو بیمه‌نامه اصلی به نام بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه هستند.اگر قصد دارید بیمه‌ی بدنه را برای خودروی خود خریداری کنید، باید بدانید که قبل از تنظیم، بیمه‌نامه کارشناس بیمه خودروی شما را بازدید کرده و سلامت آن را می‌سنجد. پس از طی کردن این مراحل در صورتی که خودرو سالم باشد بیمه بدنه برای شما لحاظ خواهد شد.

مادر بازدید : 31 شنبه 01 مرداد 1401 نظرات (0)

یکی از دغدغه های مردم برای خرید بیمه های خودرو قیمت آن می باشد. در سال های های اخیر مردم با توجه به شغل خود از بن یا کارت های تخفیف برای خرید اقلام مختلف استفاده می کنند. یکی از این کارت ها حکمت کارت می باشد که مختص به نیروهای مسلح می باشد.

افرادی که به هر نحوی با نیروهای مسلح کار می کنند؛ می توانند هر جنس و کالایی را با تسهیلات خوب و بدون ضامن خریداری کنند یکی از این محصولات، بیمه است. خرید بیمه خودرو با کارت حکمت یکی از مهم ترین تسهیلاتی است که در سال های اخیر در خدمات پرسنل نیروهای مسلح قرار گرفته است.

نحوه خرید بیمه بدنه خودرو با حکمت کارت

پرسنل و خانواده نیروهای مسلح با استفاده از فیش حقوقی خود یا کارت حکمت می توانند بدون پیش پرداخت، سود کارمزد خرید خود را انجام دهند. یکی از مزایای حکمت کارت در خرید بیمه نامه این است که می توانند بدون پیش پرداخت بیمه نامه خود را تهیه و استفاده کنند.

چه کسانی می توانند با استفاده از حکمت کارت بیمه ماشین بخرند؟

امکان خرید بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث خودرو با کارت حکمت برای همه امکان پذیر نیست و تنها افراد زیر می تواند خرید خود را با حکمت کارت انجام دهند:

  • ایثارگران
  • جانبازان
  • خانواده شهدا
  • کارمندان و پرسنل نیروهای مسلح
  • ارتشیان

مدارک مورد نیاز برای خرید بیمه با حکمت کارت

برای خرید بیمه خودرو با حکمت کارت می بایست مدارک زیر را آماده برای ارائه داشته باشید:

  • کارت حکمت
  • کارت و مدارک ماشین
  • بیمه نامه قبلی (الحاقیه آن)

استعلام بیمه بدنه و ثالث حکمت

برای خرید بیمه خودرو چه بدنه و چه ثالث، ابتدا نیاز است که از شرکت های مختلف استعلام بگیرید و به مقایسه قیمت و شرایط بپردازید. از جمله شرکت های بیمه ای که با کارت حکمت محصولات خود را بفروشش می رسانند به بیمه کوثر و بیمه ایران می توان اشاره کرد.

با استفاده از حکمت کارت می توانید با اقساط 10 ماهه بیمه ماشین خود را خریداری کنید.

خرید بیمه بدنه با بهترین قیمت

جدا از بیمه بدنه، اگر در این روزها برای خرید بیمه شخص ثالث با حکمت کارت وارد عمل شوید می توانید از طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث نیز استفاده کنید و با کمترین هزینه بیمه شخص ثالث خود را تمدید کنید.

به مناسب اعیاد غدیر و خم تمامی جرایم دیرکرد شخص ثالث برای تمام وسایل نقلیه زمینی بخشیده شد!

مادر بازدید : 23 یکشنبه 26 تیر 1401 نظرات (0)

همانقدر که خود بیمه شخص ثالث مهم است پرداخت و تمدید به موقع آن نیز اهمیت دارد؛ زیر حتی اگر یک روز، تنها یک روز دیرتر از موعد مقرر برای تمدید و پرداخت اقدام کنید، جریمه دیرکرد شامل حالتان می شود.

چه شما  با ماشین تان بدون تمدید بیمه در خیابان ها تردد کنید و چه نکنید این جریمه دیرکرد برایتان در نظر گرفته می شود.

در چه صورتی جریمه دیرکرد به ما تعلق نمی گیرد؟

در شرایط خاص مانند سرقت خودری تان و یا توقیف ماشین توسط پلیس در پارکنیگ، جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث به شما تعلق نمی گیرد. در چنین شرایطی شما می بایست مدارک لازم را به شرکت بیمه تان ارائه دهید تا از جریمه در امان بمنید.

توقیف خودرو به دلیل دیرکرد بیمه شخص ثالث

در صورتی که شما نسب به پرداخت حق بیمه تان دچار تاخیر شوید و در صورتی که پلیس متوجه این امر شود ماشین تان متوقف و راهی پارکینگ می شود. در چنین شرایطی فرد می بایست هم جریمه پرداخت کند و هم کارهای اداری پیچیده ای را انجام دهد.

عواقب دیرکرد بیمه شخص ثالث

جدا از جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث، در صورتی که شما در چنین شرایطی تصادف کنید، پرداخت تمامی خسارات بر عهده شما می باشد.

تعیین هزینه جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث

جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث به مدت 1 سال بصورت روزانه محسوب می شود. در زمانی که شما بخواهید نسبت به تمدید بیمه نامه تان اقدام کنید می بایست این جریمه دیرکرد را نیز پرداخت نمایید.

جریمه دیرکرد بر اساس حق بیمه شما تقسیم بر 365 روز بدون در نظر گرفتن تخفیفات حساب می شود. کاربری ماشین، تعداد سیلندر و میزان ظرفیت بار همگی تاثیر مستقیم در میزان جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث دارند.

 

آیا دیرکرد بیمه شخص ثالث بر روی تخفیف بیمه‌نامه تاثیر می‌گذارد؟

خیر هیچ ارتباطی بین بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث با خود بیمه نامه ندارد! هر زمانی که از در مدت اعتبار بیمه شخص ثالث، از شرکت بیمه خسارتی دریافت نکنید، به شما تخفیف بیمه شخص ثالث تعلق می‌‌گیرد.

طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث مرداد 1401

اگه به هر دلیلی تمدید بیمه شخص ثالث خودت رو به موقع انجام ندادی و جریمه دیرکرد داری، از امروز تا 15 مرداد ماه سال 1401 میتوانی از طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث استفاده کنی و بیمه خودت رو با هزینه کم تمدید کنید.

استفاده از یادآور برای پرداخت به موقع حق بیمه

یک راه حل مناسب و منطقی برای یادآوری زمان پرداخت حق بیمه تان وجود دارد تا خدایی نکرده درگیر جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث نشوید؛ آن هم استفاده از یادآور سایت شرکت های خرید و فروش آنلاین بیمه است. با استفاده از این آپشن یک هفته مانده به مدت اعتبار از کارشناسان بیمه با پیام و یا تماس یادآوری دریافت خواهید کرد.

مادر بازدید : 28 دوشنبه 20 تیر 1401 نظرات (0)

رانندگی همیشه همراه با اتفاقات و حوادث غیرقابل پیش‌بینی است. یکی از اتفاقاتی ترکیدگی لاستیک است. با توجه به قیمت و هزینه های امروزی داشتن بیمه برای هر اتفاقی می تواند باعث خرسندی باشد. اما آیا چیزی به اسم بیمه بدنه ترکیدگی لاستیک وجود دارد یا خیر!؟

همانطور که حتما شنیده اید بیمه بدنه پوشش های بسیار متنوعی را دارد که یکی از آن ها ترکیدگی لاستیک است. با استفاده از پوشش های آن می توانید بسیاری از خسارات ناشی از تصادفات در شرایطی که حتی مقصر هستید را جبران کنید. در ادامه با بیمه بدنه لاستیک و جزییات آن بیشتر آشنا می شویم.

ترکیدگی لاستیک بیمه بدنه

علت ترکیدگی لاستیک خودرو چیست و چه عواملی در آن تاثیر گذارند؟

ترکیدگی لاستیک اتفاقی ست که ممکن است برای هر راننده ای در شرایط مختلف پیش بیاید. اما شاید با شناسایی عوامل تاثیر گذار در ترکیدن لاستیک بتوانید تا حد زیادی از اتفاق در امان بمانید. مهم ترین مواردی که باعث ترکیدن لاستیک خودرو می شوند عبارتند از:

  • غیر استاندارد بودن لاستیک
    یکی از مهم ترین مواردی که باعث ترکیدگی لاستیک عقب یا جلو شود بدون شک استفاده از لاستیک های تقلبی می باشد. به همین دلیل بهتر است حتما در شرایط مختلف آنها را چک کنید تا بتوانید با خیال آسود رانندگی کنید.
    استفاده از لاستیک غیر اصل شاید هزینه کمتری روی دست شما بگذارد اما می تواند بسیار خطر آفرین باشد.
  • عدم توجه به عمر مفید لاستیک ماشین
    لاستیک هم مانند سایر لوازم ماشین عمر مفیدی دارد و بهتر است تا آن زمان مورد استفاده قرار بگیرد. اگر بعد از زمان مقرر از لاستیک استفاده کنید می تواند شما را توی دردسر بیندازد. بعد از اتمام عمر مفید لاستیک، نازک می شود و بعد از مکان وقوع هر حادثه ای وجود خواهد داشت.
  • برخورد با اشیای برنده و تیز
    حتی اکر از لاستیک اصل برای خودروی خود استفاده کنید و در زمان پایان عمر آن از لاستیک جدید استفاده کنید، همچنان امکان برخورد لاستیک ماشین شما با اشیای تیز وجود دارد. علت ترکیدگی لاستیک در بسیار از موارد ناشی از برخورد با اشیای تیز می باشد.

آیا بیمه بدن خسارت ترکیدگی لاستیک را پوشش می دهد؟

جواب که صد در صد بله است. اما چند درصد آنرا بیمه پرداخت می کند؟ برای فهمیدن این موضوع می بایست پوشش های بیمه خود را چک کنید. بصورت کلی اما شرکت بیمه های مختلف حدودا نصف هزینه لاستیک را پرداخت می کنند. برای احتساب میزان مبلغ دریافتی از بیمه در چنین شرایطی، می بایست فرانشیز را از آن کسر کنید. در برخی موارد نیز ارزش لاستیک کمتر از فرانشیز می باشد.

علت ترکیدگی لاستیک

پوشش های اصلی بیمه بدنه چیست؟

پوشش خسارت ترکیدن لاستیک جزیی از پوشش های اصلی بیمه بدنه می باشد. دیگر پوشش های اصلی بیه نامه بدنه عبارتند از:

  • سرقت کامل و کلی ماشین
  • جبران خسارت حوادث خودرو
  • اتفاقاتی که ناشی از آتش سوزی، صاعقه و انفجار هستند
  • خسارت‌های وارده به لاستیک و چرخ‌های خودروی بیمه‌گزار. شرکت بیمه  تعهد به پرداخت خسارت باتری خودرو و لاستیک ها تا مبلغی معادل ۵۰ درصد مبلغ نوی آن‌ها دارد.

خرید بیمه بدنه برای استفاده از پوش ترکیدگی لاستیک خودرو

اگر می خواهید در شرایطی که بالاتر گفته شد از پوشش های شرکت بیمه مورد نظرتان استفاده کنید بهتر است همین امروز برای خرید بیمه بدنه اقدام کنید. با پیشرفت هرچه بیشر فناوری نیز این کار خیلی چالش برانگیز نیست و می توانید با مراجعه به سایت های خرید و فروش انواع بیمه نامه، بعد از استعلام، بیمه بدنه خود را خریداری کنید.

البته دقت کنید که برای خرید بیمه بدنه نیاز به طی مراحلی است که باید انجام شود. یکی از این مراحل بازدید بیمه بدنه است. یعنی قبل از اینکه بیمه بدنه را تحویل بگیرید باید خودرو شما توسط کارشناسان به صورت حضوری یا آنلاین بازدید شود.

مادر بازدید : 52 شنبه 18 تیر 1401 نظرات (0)

امروزه با گوشی می توان تقریبا همه کارهای روزانه و مهم را بدون اتلاف وقت انجام داد. یکی از مهم ترین خدمات گوشی برای رانندگان و صاحبین ماشین بدون شک استعلام خلافی خودرو با موبایل است. در گذشته زمانی که رانندگان می خواستند استعلام خلافی ماشین خود را بگیرند مجبور به حضور فیزیکی در پلیس+ 10 داشتند اما امروز داستان متفاوت شده و می توانند با استفاده از گوشی خود نسب به گرفتن و استعلام خلافی ماشین وارد عمل شوند.

روش های گفتن خلافی خودرو بصورت غیر حضوری

برای استعلام خلافی خودرو با تلفن همراه راه های زیادی را دارید که می توانید با توجه به شرایط هرکدام، از آنها استفاده کنید. مهم ترین این روش های به شرح زیر است:

استفاده از پیام کوتاه

یکی از بهترین و ساده ترین روش های برای استعلام خلافی خودرو ارسال شماره وین خودرو به شماره 1101202020 می باشد. برای بدست آوردن  شماره vin می توانید پشت کارت ماشین را مشاهده کنید.  این روش برای کسانی که از اینترنت سر در نمی آورند و همچنین کسانی که گوشی هوشمند ندارند بسیار مناسب است.

استعلام خلافی با کد دستوری

برای استفاده از این روش نیز نیاز به اینترنت ندارید و تنها کافی است که شماره *110#  را شماره گیری کنید. مراحل بعدی را نیز با جواب هایی که از طریق پیامک دریافت می کنید پیگیری نمایید.

نصب و استفاده از اپلیکیشن ها

یکی دیگر از بهترین روش ها برای استعلام خلافی با تلفن همراه نصب و استفاده از اپلیکیشن های مناسب این کار است. اپلیکشن ها دارای مزایای دیگری نیز هستند برای مثال می توانید خرید بیمه شخص ثالث یا بدنه را بصورت اینترنتی انجام دهید یا اینکه امتحان رانندگی دهید .

برای گرفتن استعلام از طریق اپلیکیشن ها کافی است که بارکد پستی کارت ماشین خود را به همراه داشته باشید. با استفاده از این اپلیکیشن های می توانید بصورت لحظه ای، یکجا یا انتخابی خلافی ماشین خود را پرداخت نمایید.

خرید بیمه و پرداخت خلافی های خودرو

تقریبا همه‌ما حس بد جریمه شدن را کشیده‌ایم و می‌دانیم که به اندازه کافی دردناک است اما پرداخت آن، دیگر نباید دردسر جدیدی برایمان فراهم کند. برای مواجه نشدن با چالش های مختلف بهتر است ابتدا خوب رانندگی کنیم، بصورت منظم استعلام و پرداخت خلافی خودرو را انجام دهیم تا از دو برابر شدن آن جلوگیری کنیم. همچنین با داشتن انواع بیمه نامه خودرو می توان به پشتوانه محکمی برای روزهای سخت و جبران خسارات تکیه کرد.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 9
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 27
  • بازدید ماه : 46
  • بازدید سال : 79
  • بازدید کلی : 594